M: 3 Doors Down - Let Me Go

En oo ennen ikinä huutanu sille. Mulla on huono omatunto. Oon kiree ja luulen, et se johtuu siit, etten vaan osaa kertoa sanoin omalla suullani siitä, mitä mä olen ja mitä mietin. Kulta on valittanu jo viikon, että oon hiljanen, enkä hymyile niinkun aurinko, niinkun normaalisti. Ahistaa. Mun sisällä on solmu tai pikemminki mun kielessä on. Mä tarviin potkun persuksille joltain, mutta ensin on kerrottava jollekki. Mieleen tulee ekana Emma. I can try, toivottakaa onnea!

Luin eilen Salla Simukan kirjan Minuuttivalssi. Se sai ajattelemaa seksuaalisuutta. (Seksuaalisuutta-sanan ässä suhisee ärsyttävästi mielessä... Jossain sydämen tienoilla joku pieni ääni huutaa koko ajan BI, BISSE, BISEKSUAALI vuoronperään) Kyseinen kirja on jatkoa sitä edeltävälle Kun enkelit katsovat muualle-kirjalle ja kertoo kahesta lesbotytöstä, jotka on just muuttanu uuteen kaupukiin, Turkuun, ja yhteen asumaan. Kirja kertoo siitä, ku arki tulee vastaan ja siitä, miten arjesta voi selvitä. Ja rakkaus, siitä kirja kertoo paljonkin. Se kantaa kirjaa kun vesi pulloa, jossa on viesti. Ne pullot ei koskaan uppoa, aina joku saa viestin vastarannalla tai jopa Amerikassa asti, rantaahan sitä sielläkin on. Se tuntuu jotenki lohulliselta, ku ajattelee omaa elämäänsäkin.

Topi ajo mua vastaan tänään, ku olin polkemas kaupungist kotii. Mä melkein pysähdyin, ja huusin, että mihin se on menossa. Melkein. Kunnes muistin, miks mun kannattaa pysyä siitä erossa. Mä en pidä siitä tunteesta, että se haluaa multa jotain, mitä en voi antaa. Mä haluaisin siitä ystävän - uudestaan. Se ei oo koskaan ollu inhottava mua kohtaan eikä koskaan oo aliarvioinu. Se on aina uskonu siihen, mitä mä teen, eikä se ansaitse sitä, että mä en puhu sille ja että mä ohitan sen olankohautuksella. Oon inhottava. Ei mulla oo ollu oikeutta hylätä sitä Samin takia, vaikka Sami ei Topista tykkääkkään. Syksyllä alkaa ysiluokka ja yks tavote sille vois olla, että mä en olis niin vittuuntunu joka toisesta asiasta ja edes moikkaisin Topia, edes yrittäisin olla ystävä. Se joko toimii tai sitten ei.